Το έλεγε πάντα η Αλίκη Βουγιουκλάκη:"...δεν είχα σκοπό
να γίνω ηθοποιός του κινηματογράφου, μόνο του θεάτρου". Η ζωή τα έφερε
αλλιώς και η Αλίκη το 1959 κέρδισε το τίτλο της Εθνικής Σταρ (ο τίτλος αυτός
της ανήκει δικαιωματικά για πάντα), οι ταινίες της έσπασαν όλα τα ρεκόρ
εισιτηρίων και εξακολουθούν να μεγαλώνουν
γενιές Ελλήνων. Ηθοποιός - είδωλο αποτελεί σήμερα σύμβολο της αθωότητας
και της ελπίδας. Οι θαυμαστές της την αποκαλούν με το μικρό της όνομα με τις
ταινίες της να αποτελούν ένα θησαυρό
γεμάτο μαγεία και γοητεία, πάνω στις οποίες τοποθετήθηκαν τα όνειρα ενός
ολόκληρου λαού.
Κρίμα που από τις ταινίες της δεν υπάρχει υλικό, αυτό που
λέμε σήμερα making of. Υπάρχουν
όμως φωτογραφίες από τα γυρίσματα, που σας παρουσιάζω ταξιδεύοντας σε μια εποχή πιο αληθινή, πιο ποιοτική, πιο
ανθρώπινη!!!
|
Από τα γυρίσματα της ταινίας "Έρωτας Στους Αμμόλοφους"(1957), μαζί με τον Ανδρέα Μπάρκουλη. |
|
Σε διάλειμμα από τα γυρίσματα της ταινίας "Ο Μιμίκος και η Μαίρη" (1958) |
|
Η Αλίκη με το χορογράφο Μανώλη Καστρινό, ποζάρουν στο φακό καθώς μόλις έχουν ολοκληρώσει τα γυρίσματα του τραγουδιού "Το Γκρίζο Γατί", για την ταινία του Αλέκου Σακελλάριου "Το Ξύλο Βγήκε απ΄τον Παράδεισο"(1959) |
|
Διάλειμμα από τα γυρίσματα της "Μανταλένας"(1960), στην Αντίπαρο |
|
Σταύρος Κελεσίδης, Γιώργος Ρούσσος. Αλίκη Βουγιουκλάκη και Μάνος Χατζιδάκις στα γυρίσματα της "Μανταλένας"(1960). |
|
Στην Αντίπαρο σ΄ένα διάλειμμα από τα γυρίσματα της "Μανταλένας" (1960), με το Δημήτρη Παπαμιχαήλ. |
|
Η Αλίκη είχε άποψη για κάθε κομμάτι της ταινίας. Εδώ τη βλέπουμε από τα γυρίσματα της πρώτης έγχρωμης ταινίας της, την "Αλίκη στο Ναυτικό" (1960). |
|
Με υπομονή δέχεται τη φροντίδα του σπουδαίου μακιγιέρ Σταύρου Κελεσίδη. Σε διάλειμμα από το γύρισμα της ταινίας "Η Λίζα και η Άλλη"(1961). |
|
Γυρίσματα από το "Ταξίδι"(1962), ο Ντίνος Δημόπουλος καθοδηγεί την Αλίκη, το Νίκο Κούρκουλο και τη Λίλη Παπαγιάννη. |
|
Στα γυρίσματα της αγγλόφωνης ταινίας της, "Αλίκη, Αγάπη μου"(1962). Η Αλίκη κατά τη διάρκεια του μακιγιάζ κάθεται δίπλα από ένα τοίχο όπου είναι κρεμασμένο ένα ημερολόγιο του Κεράνη, με φωτογραφία της. |
|
Η Αλίκη με τους Κώστα Καραγιάννη και Δημήτρη Παπαμιχαήλ. |
|
Σε διάλειμμα από τα γυρίσματα του τραγουδιού "Βγαίνει η Κατερίνα...", στην ταινία του Κώστα Καραγιάννη "Το Πιο Λαμπρό Αστέρι"(1967). |
|
Σπάνιο φωτογραφικό στιγμιότυπο από την ανάγνωση του σεναρίου της ταινίας "Η Αρχόντισσα κι ο Αλήτης". Ο Ντίνος Δημόπουλος μαζί με τους Ελένη Ζαφειρίου, Πέτρο Λοχαϊτη, Φλωρέττα Ζάννα, Τζόλυ Γαρμπή, Αλίκη Βουγιουκλάκη, Γιώργο Τσιτσόπουλο και Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Κάτι που ελάχιστοι έχουν προσέξει από τη συγκεκριμένη ταινία είναι ότι μέσα στους συντελεστές συναντάμε τέσσερα ζευγάρια (ενωμένα με τα δεσμά του γάμου), την Αλίκη και τον Δημήτρη, τη Φλωρέττα Ζάννα με τον σκηνοθέτη Ντίνο Δημόπουλο, τον Νίκο και την Έλσα Ρίζου και φυσικά τη Ρένα και τον Κώστα Πασχαλίδη. |
|
Η Αλίκη - "Αρχόντισσα" φωτογραφίζεται μπροστά στο φορτηγάκι του Νίκου Ρίζου. Οι ταμπέλες του πλανόδιου πωλητή Νίκου Ρίζου δεν έχουν προηγούμενο:
"Ένας είνε ο Θανάσης", "Αν πσονίσης δε θα χάσης",
"σκούπε", "πσαλίδεια", "φαράσηα", "υφάσματα
ις πωλέ πηκιλίε" και πολλά ακόμη λάθη τόσο υπερβολικά που τα κάνουν
απίθανα. |
|
Η Νεράιδα του Ελληνικού Κινηματογράφου... |
|
Με τον αδελφό της Τάκη στα γυρίσματα της ταινίας "Η Νεράιδα και το Παλικάρι". |
|
Το καστ της ταινίας "Πονηρό Θηλυκό, Κατεργάρα Γυναίκα" (1980), σε αναμνηστική φωτογραφία στο εσωτερικό της Βίλας Λεβίδη, όπου και έγιναν τα γυρίσματα του φιλμ. |
|
Γυρίσματα στον Εθνικό Κήπο για τις ανάγκες της ταινίας "Κατάσκοπος Νέλη"(1981). |