Κυριακή 27 Μαΐου 2018

Τα κινηματογραφικά καρέ της Ζωζώς Σαπουντζάκη!!!


Ηθοποιία, τραγούδι και χορός είναι τα πεδία με τα οποία ασχολήθηκε η Ζωζώ Σαπουντζάκη και διέπρεψε. Αν και έγραψε μια μοναδική ιστορία στο θέατρο και το τραγούδι οι κινηματογραφικές της εμφανίσεις είναι ελάχιστες. Συνολικά έχει γυρίσει μόλις 11 ταινίες, με ξεχωριστές εμφανίσεις στα φιλμ: «Ξυπόλητος Πρίγκηψ»(1966), «Ο Ψεύτης»(1968) και  «Το Θύμα»(1969). Ωστόσο ο κινηματογραφικός φακός  υπήρξε ένας από τους πιο φανατικούς  θαυμαστές της, υπήρξε μια σχέση καθαρά ερωτική, όπως συνέβη με όλες τις μεγάλες σταρ.
Όλα ξεκίνησαν το 1953, και ενώ η Ζωζώ είχε ήδη διαγράψει μια πορεία στο θέατρο, αρχικά με την αδελφή της Βάσω, ως τα θρυλικά «Σαπουντζάκια» και μετά μόνη της. Το 1953, λοιπόν έπαιζε στο θέατρο «Παλλάς» στο Πειραιά και τραγουδούσε το «Τηλεφώνησε μου» του Κώστα Μανιατάκη. Αυτή τη σκηνή του τραγουδιού της ζήτησε ο Αντώνης Ζερβός να την μεταφέρουν στη μεγάλη οθόνη για την ταινία του «Ο Μπαμπάς Εκπαιδεύεται». Το γύρισμα έγινε στη ταράτσα του θερινού θεάτρου και μάλιστα μέσα στο τραγούδι έλεγε και το νούμερο 53131 που ήταν και το αληθινό νούμερο του ξενοδοχείου «Εξέλσιορ», όπου και έμενε η Ζωζώ. Μετά τη προβολή της ταινίας έγινε πανικός από τα τηλεφωνήματα που έπαιρναν οι θαυμαστές της…Η πρώτη κινηματογραφική της εμφάνιση ήταν για την ίδια,απογοητευτική. Στην πρεμιέρα δάκρυσε αφού για πρώτη φορά βλέποντας τον εαυτό της στο πανί συνειδητοποίησε ότι ήταν… «γεματούλα»!!!

Το 1958, και ενώ ο Τώνης Μαρούδας την έχει ήδη βαπτίσει «Βασίλισσα» της νύχτας, η Ζωζώ κάνει τη δεύτερη κινηματογραφική της εμφάνιση, και πάλι ως τραγουδίστρια, στη ταινία του Νίκου Τσιφόρου «Ο λεφτάς». Η διαφημιστική αφίσα της ταινίας γράφει χαρακτηριστικά: «Η Βασίλισσα της νύχτας, η περίφημη Ζωζώ Σαπουντζάκη, τραγουδά το καινούριο τραγούδι του Μ.Σουγιούλ «Έλα» στην εφετεινή υπερκωμωδία «Ο Λεφτάς». Η πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση ως ηθοποιός έγινε το 1960 στο φιλμ του Ορέστη Λάσκου «Νύχτες στο Μιραμάρε», όπου τραγούδησε και τη «Χαλιμά» του Μίμη Πλέσσα, το οποίο δεν καταγράφηκε ποτέ στη δισκογραφία.Τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στη Ρόδο. Τρία χρόνια αργότερα πρωταγωνιστεί στην ηθογραφική ταινία της Μαρίας Πλυτά, «Ο άσωτος».
Στην ταινία "Ο Άσωτος" ενώ τραγουδά το "Πείσμα εσύ, πείσμα κι εγώ".

Το καλοκαίρι του 1966 η Ζωζώ Σαπουντζάκη εμφανίζετε στη σκηνή του θεάτρου Μπουρνέλη με τεράστια επιτυχία. Εκεί την βλέπει ο Γιάννης Δαλιανίδης και της προτείνει να παίξει στη καινούρια του ταινία «Ο Ξυπόλητος Πρίγκηψ» δίπλα στον Κώστα Βουτσά. Η Ζωζώ μαγεύει το κοινό καθώς για πρώτη φορά παίζει σε ταινία έγχρωμη και σινεμασκόπ, με υπέροχα κοστούμια που είχε αγοράσει η ίδια από το Παρίσι. Σπάνια φτερά, μεταξωτές κάπες και φορέματα από παγέτες. Όπως η ίδια είχε πει πολλά χρόνια αργότερα, στη βιογραφία της, «Μια ζωή Ζωζώ» στα γυρίσματα της ταινίας δεν έπινε ούτε γουλιά νερό, ούτε έτρωγε γιατί φοβόταν μην τυχόν φουσκώσει. Ήθελε να είναι με τη κοιλιά…πλάκα. Στον «Ξυπόλητο Πρίγκηπα» τραγουδούσε το περίφημο τραγούδι «Μια με θέλεις μια με διώχνεις».
Με τον Ανδρέα Μπάρκουλη στο φινάλε της ταινίας "Ξυπόλητος Πρίγκηψ"(1966).

Η επόμενη κινηματογραφική της εμφάνιση θα γίνει στη μουσική κωμωδία «Ο Ψεύτης». Μια άρτια παραγωγή του Φίνου, η οποία αν και δεν αποτελεί μια από τις μεγάλες παραγωγές της Φίνος Φιλμ, κατάφερε να σπάσει τα ταμεία. Στον «Ψεύτη», στη σκηνή του τραγουδιού «Ρίχνω σπάγγο», η Ζωζώ φοράει ένα φόρεμα που είχε ράψει για εκείνη ο διάσημος μόδιστρος Σκαλιντώ. 
Με το Βαγγέλη Σειληνό σε χορευτική σκηνή από το "Ψεύτη"(1967).

Στην επόμενη ταινία της, «Το θύμα», η χαρισματική Ζωζώ Σαπουντζάκη φοράει το περίφημο κουστούμι με τις αλυσίδες, με το οποίο χάλαγε κόσμο τότε στο θέατρο Παπαϊωάννου. Το ιστορικό αυτό κοστούμι με τις αλυσίδες είχε σχεδιάσει ο Γιώργος Κουδούνης. Με το «Θύμα» κλείνει ουσιαστικά η κινηματογραφική της καριέρα, καθώς οι επόμενες ταινίες της δεν προσθέτουν σχεδόν τίποτα στη λαμπερή πορεία της στο χώρο του θεάματος.
Η Ζωζώ με το θρυλικό φόρεμα με τις αλυσίδες σε εξώφυλλο του περιοδικού "ΘΗΣΑΥΡΟΣ".

Παρά τη μικρή παρουσία της  στον κινηματογράφο η Ζωζώ Σαπουντζάκη, αλώνισε πίστες και επιθεωρησιακές σκηνές, έμαθε το κοινό της να τα σπάει όταν διασκεδάζει, αφού πάνω στο κέφι έσπασε τα ακριβά σερβίτσια της Κομπαρσίτας στην πίστα. Στα νυχτερινά μαγαζιά που εμφανιζόταν σύχναζε η αφρόκρεμα της εποχής, από πολιτικούς και κοσμικούς έως μεγαλοεπιχειρηματίες και καλλιτέχνες. Όταν έβγαινε να τραγουδήσει συνήθως της πέταγαν περιστέρια και της έστελναν μέσα σε σπιρτόκουτα λίρες.

Η Ζωζώ Σαπουντζάκη δεν ήταν ηθοποιός, δεν ήταν τραγουδίστρια ούτε χορεύτρια, γιατί στην πραγματικότητα δεν μπορεί κανείς να την κατατάξει σε ένα είδος καλλιτέχνη, αφού αποτελεί είδος από μόνη της!!!
ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ. ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ. ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ