Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019

Τίνα Σπάθη: η Βασίλισσα των ερωτικών ταινιών των 70ς


Με το τέλος της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου, παραγωγοί και σκηνοθέτες (με εξαίρεση το Φίνο), στρέφονται στη δημιουργία εγχώριων ερωτικών ταινιών.
Η Ελλάδα των αυστηρών ηθών και των οικογενειακών παραδόσεων των προηγούμενων δεκαετιών, βλέπει πλέον «ερωτικές ταινίες» ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που αγοράζουν από τα περίπτερα περιοδικά με άκρως ερωτικό περιεχόμενο, προερχόμενα κυρίως από την Ιταλία.
Την επταετία της δικτατορίας που δεν επιτρεπόταν η ελεύθερη προβολή του σκληρού πορνό, αλλά μόνο του μαλακού, είχαμε το φαινόμενο της «τσόντας», δηλαδή της παρεμβολής (σε ορισμένους κινηματογράφους) σε μια ταινία μαλακού πορνό, σκληρών ερωτικών σκηνών από άλλη ταινία, με την ανοχή της αστυνομίας. Λόγω λοιπόν αυτής της πρακτικής της προσθήκης σκληρών ερωτικών σκηνών, η λέξη “τσόντα”, πέρασε στο λαϊκό λεξιλόγιο των Ελλήνων  με τη γενικότερη έννοια της ταινίας σκληρού πορνό.
Με τη δημιουργία αυτού του κινηματογραφικού είδους, γεννήθηκαν και τα αστέρια, οι σταρ δηλαδή αυτών των ταινιών. Όσοι έζησαν εκείνη την εποχή σίγουρα θα θυμούνται ένα όνομα!… Τίνα Σπάθη. Το μεγαλύτερο σύμβολο του σεξ, καθώς πρωταγωνίστησε σε 25 ταινίες μέσα σε δύο μόλις χρόνια. Ποια ήταν όμως αυτή η γυναίκα και πως μπήκε στο χώρο του κινηματογράφου;
Η Τίνα Σπάθη γεννήθηκε το 1956 ως Κωνσταντίνα Σπαθούλα και μεγάλωσε στο Παγκράτι. Από μικρή βγήκε στη βιοπάλη καθώς σε ηλικία 18 ετών εργαζόταν ως πωλήτρια σ’ ένα μαγαζί στην Ερμού. Τυχαία παρακολούθησε ένα γύρισμα για διαφημιστικό σποτ. Η πρωταγωνίστρια της διαφήμισης, ενώ ήταν πολύ όμορφη, από το άγχος της δεν μπορούσε να πει τα λόγια. Ο σκηνοθέτης Άγγελος Σιδεράτος, με συνοπτικές διαδικασίες, ζήτησε από την περαστική Τίνα, να πάρει τη θέση της. Αν και δεν είχε καμία προηγούμενη επαφή με κάμερες και γυρίσματα, η Σπάθη έκανε το διαφημιστικό με την πρώτη λήψη εντυπωσιάζοντας τον σκηνοθέτη, ο οποίος αποφάσισε να εκμεταλλευτεί το ταλέντο της.

Γρήγορα ο Σιδεράτος την πήγε στα γραφεία του Απόστολου Τεγόπουλου (Κλάκ Φιλμς), ο οποίος μέχρι τότε έκανε ταινίες μελό με πρωταγωνιστή το Νίκο Ξανθόπουλο. Έτσι άρχισε η καριέρα της Τίνας με αφετηρία το ερωτικό θρίλερ «Διαστροφές» (1974), σε σκηνοθεσία Γιώργου Νομικού και σενάριο του ίδιου και του Βαγγέλη Φουρνιστάκη. Η ταινία είναι ασπρόμαυρη και κάνει πρεμιέρα στις 21 Ιανουαρίου 1974, συγκεντρώνοντας 59.628 θεατές. Θα ακολουθήσει η έγχρωμη «Αληθινή ηδονή» του Ηλία Μυλωνάκου, ο «Πυρετός της ηδονής» του Απόστολου Τεγόπουλου, «Η λεσβία» (ασπρόμαυρη) του Στράτου Μαρκίδη, «Παράλογοι πόθοι» του Ηλία Μυλωνάκου και άλλες. Οι ταινίες αυτές της χαρίζουν τρομακτική δημοτικότητα και η Τίνα γίνεται αντικείμενο του πόθου κάθε νέου της εποχής. Για την ιστορία να σημειώσουμε ότι δεν έπαιξε ποτέ σε ταινία μαζί με τον Κώστα Γκουσγκούνη και πώς αρκετές ταινίες της είχαν μονταριστεί σε δεύτερη φάση και είχαν προστεθεί πιο αποκαλυπτικές σκηνές, στις οποίες δεν ήταν η ίδια.
Το Μάρτιο του ’76 ξεκινά από την ΥΕΝΕΔ η θρυλική σειρά «Γιούγκερμαν» με τον Αλέκο Αλεξανδράκη. Παρόλο που δεν σημείωσε την απόλυτη επιτυχία, οι τηλεκριτικοί ακόμα και σήμερα μιλούν για μια από τις πιο προσεγμένες δουλειές της εποχής. Εδώ κάνει τη πρώτη και μοναδική εμφάνιση της στη μικρή οθόνη η Τίνα Σπάθη.
Λίγο πριν μπει η δεκαετία του 80 το είδος του ερωτικού κινηματογράφου αρχίζει να μπαίνει στο ράφι. Και πριν γίνει μουσειακό είδος, η Τίνα Σπάθη αποφασίζει να γίνει τραγουδίστρια. Και εκεί γνωρίζει την επιτυχία, καθώς το αντρικό κοινό την ακολουθεί πιστά. Οι εμφανίσεις της στα λαϊκά κέντρα Καν Καν και Δειλινά αφήνουν εποχή. Εκεί γνωρίζει τον άντρα της, παντρεύεται και ξεκινάει να κάνει παιδιά και μια υπέροχη οικογένεια. Αποσύρετε  από τη νύχτα και τις ταινίες, χωρίς να δώσει ποτέ εξηγήσεις. Αλλά και χωρίς ποτέ να αποκηρύξει το…παρελθόν της.
Με το Γιάννη Φλωρινιώτη την εποχή των εμφανίσεων της ως τραγουδίστρια, σε μεγάλες Αθηναϊκές πίστες!!!

Η ίδια θυμάται: «…Παντρεύτηκα κι άρχισα να κάνω παιδιά! Την «είδα» κάπως αλλιώς. Σταμάτησα από το χώρο και άλλαξα εντελώς ζωή και κοινωνικές συναναστροφές. Έκανα τέσσερα παιδιά και άφησα την καριέρα στο σινεμά και το τραγούδι. Άλλαξα γειτονιά αλλά και στυλ στο ντύσιμο. Είχα παιδιά πια. Πήγαιναν σχολείο. Ο κόσμος είναι κακός. Δεν σε ρωτάει αν έχεις ψωμί να φας, παρά μόνο κρίνει, υποτίθεται, την ηθική σου…».
Πολλά χρόνια αργότερα το 2008 η Τίνα Σπάθη μίλησε στη τηλεοπτική εκπομπή «Μηχανή του Χρόνου» για την καριέρα της στον ερωτικό κινηματογράφο: «…αφού πέρναγε το κορμί μου και η ομορφιά μου, λέω από κει θα πάω να ζήσω. Και τι έκανα δηλαδή; Έβαλα κανέναν στον τοίχο; Τι ήμουνα; Προδότης; Ρουφιάνος της αστυνομίας; Σκεφτόμουν ότι έτσι θα βγω από το τούνελ της φτώχειας…»



Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ