Αλέξια, μία από τις ωραιότερες φωνές
της Ελληνικής δισκογραφίας.Το κορίτσι από το νησί της Αφροδίτης που κατάφερε να
κερδίσει τον τίτλο «χαμαιλέοντας της
μουσικής», αφού με ιδιαίτερη ευκολία μεταπηδούσε από το ένα μουσικό είδος στο άλλο: από τζαζ σε ποπ, από γκόσπελ σε φολκ και
από πειραματική/αβάντ-γκαρντ σε μουσική κινηματογράφου με κλασσικές ορχήστρες,
ερμηνεύσε σε τζαζ κουαρτέτα, μόνο με ένα πιάνο και μόνο με τη φωνή της.
Η Αλέξια Βασιλείου (αυτό είναι το
πλήρες όνομα της), γεννήθηκε στην Αμμόχωστο,στις 5 Φεβρουαρίου 1964. Εκεί έζησε
μέχρι το 1974, όταν η τουρκική εισβολή ανάγκασε την οικογένεια της μαζί με
χιλιάδες ανθρώπους, να φύγουν ως πρόσφυγες.Το 1981 ξεκινά τις σπουδές της στο
περίφημο κολλέγιο Μπέρκλι της Βοστόνης, με καθηγητή τον παγκοσμίου φήμης
βιμπραφωνίστα Gary Burton. Την ίδια χρονιά η Κύπρος πρωτοεμφανίζετε στον Διαγωνισμό
Τραγουδιού της Eurovision.Το τραγούδι «Μόνικα» ερμηνεύουν οι Island, μέλος του
γκρουπ είναι και η Αλέξια. Η δεύτερη φορά που θα εμφανιστεί στο συγκεκριμένο
διαγωνισμό, το 1987, θα είναι η αρχή μιας λαμπερής καριέρας. Το τραγούδι «Άσπρο
Μαύρο» του Άντρου και της Μαρίας Παπαπαύλου, άφησε εποχή. Χάρισε στην Κύπρο μια
θέση στο Topten (την έβδομη συγκεκριμένα), μετά από μια σειρά βαθμολογικών
αποτυχιών. Χαρούμενο και ρυθμικό, με ωραίο χορευτικό, το τραγούδι ανέδειξε τις
φωνητικές δυνατότητες της και κέρδισε τις ψήφους των ευρωπαϊκών επιτροπών. Ο
δίσκος 45 στροφών που το περιέχει ξεπερνά τις 250.000 πωλήσεις στις χώρες της
Σκανδιναβίας και αυτό είναι η κύρια αιτία που η Αλέξια μετακομίζει στην Ελλάδα
και κάνει τον πρώτο της προσωπικό δίσκο με τίτλο το όνομα της, σε μουσική Κώστα
Χαριτοδιπλωμένου και στίχους Γιώργου Μίτσιγκα. Από το δίσκο αυτό θα γίνουν
επιτυχίες όλα τα τραγούδια, αλλά εκείνα που θα «κλέψουν» τη παράσταση είναι τα:
«Τα κορίτσια ξενυχτάνε», «Σταλιά σταλιά», «Το ξέρω το ξέρω» και τα «Γράμματα»(ελληνική
διασκευή του «Fill Me Up» με τη Μαντώ). Το πρώτο της άλμπουμ έχει ρεκόρ πωλήσεων
για πρωτοεμφανιζόμενο καλλιτέχνη (300.000 αντίτυπα) και η Αλέξια δημιουργεί μια
νέα μοντέρνα ποπ σκηνή στην Ελλάδα. Τα κορίτσια αντιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο ντύνονταν και
χτενίζονταν. Στο ίδιο μουσικό ύφος θα ακολουθήσουν και οι επόμενοι δίσκοι της: «Ένα
δύο τρία»(1989), «Έλα μια νύχτα»(1990) και «Νερομπογιές»(1992).
Βρισκόμαστε στη χρονιά του 1993. Η
Αλέξια κάνει μία μεγάλη στροφή στη καριέρα της με το διπλό άλμπουμ «Η Αλέξια
ερμηνεύει τα Κλασικά». Πρόκειται για ένα δίσκο με ερμηνείες της Αλέξιας σε παλιά
κλασικά κομμάτια των δεκαετιών 1930 - 1970. Η ενορχήστρωση ανήκει στον Κώστα
Καπνίση, οι ηχογραφήσεις γίνονται στην Βουλγαρία με 20μελή ορχήστρα και
συμμετέχουν σε ντουέτα η Ρένα Βλαχοπούλου στο «Πρώτο ραντεβού», ο
Βλάσης Μπονάτσος στον «Πειρασμό» και η Ζωίτσα Κουρούκλη στο «Διπλό γλυκό
καημό». Να σημειωθεί ότι είναι ο πρώτος πλατινένιος δίσκος που έγινε ποτέ στην
Κύπρο ως το 1993. Ως τότε, κανένας άλλος καλλιτέχνης δεν είχε κάνει χρυσό ή
πλατινένιο δίσκο στη Μεγαλόνησο.
Η πρώτη εμφάνιση της στο θέατρο θα
γίνει το 1994 με το μιούζικαλ «Φρανκ και Στάιν», που ανεβαίνει σε Κυπριακό
θέατρο με τεράστια επιτυχία. Παράλληλα από τη δισκογραφική εταιρεία BMG κυκλοφορεί
ο δίσκος «Κεκλεισμένων των θυρών» με τα τραγούδια του μιούζικαλ σε μουσική του Γιώργου Χατζηνάσιου και με την συμμετοχή των
Στέφανου Κορκολή και Γιάννη Μπέζου σε δυο κομμάτια. Η συνέχεια θα είναι ακόμη
πιο λαμπερή για την Αλέξια, καθώς θα ακολουθήσει η συνάντηση της με τον κορυφαίο
Μίκη Θεοδωράκη, η ηχογράφηση του δίσκο «Αχαιών Ακτή» και το 1997 θα κυκλοφορήσει
το εξαιρετικό άλμπουμ «Λεμονανθούσα μου κυρά Αμμόχωστος»(αφιερωμένο στην
γενέτειρα της). Το άλμπουμ κυκλοφόρησε αρχικά στην Κύπρο με απαγγελίες της
ηθοποιού Άννας Συνοδινού, ενώ στη δεύτερη έκδοση που κυκλοφόρησε επίσημα στην
Ελλάδα συμμετείχαν πολλοί καταξιωμένοι ηθοποιοί όπως ο Κώστας Καζάκος , ο
Δημήτρης Ποταμίτης, η Θέμις Μπαζάκα, η Δέσποινα Μπεμπεδέλη και η Ελένη
Χατζηαργύρη.
Τα επόμενα δισκογραφικά της βήματα
είναι πραγματικά μοναδικά.Το 1997 κυκλοφορεί στη δισκογραφική αγορά το άλμπουμ
«Alexia in a JAZZ mood», στον οποίο συμμετέχουν ορισμένοι από τους
σημαντικότερους εκπροσώπους του είδους διεθνώς. Στο δίσκο υπάρχει και το «Χάρτινο
το φεγγαράκι» των Μάνου Χατζιδάκι και Νίκου Γκάτσου, για το οποίο οι κληρονόμοι των μεγάλων δημιουργών έδωσαν κατ’ εξαίρεση άδεια στην Αλέξια να το
διασκευάσει. Ο δίσκος θεωρείται ο πιο εμπορικός τζαζ δίσκος στην Ελλάδα και η
Αλέξια η καλύτερη ελληνόφωνη τζαζ τραγουδίστρια. Το 1998 θα συναντηθεί για
δεύτερη φορά με τον Μίκη Θεοδωράκη, αυτή τη φορά για την ηχογράφηση του δίσκου «Αλέξια - Μίκης Θεοδωράκης».
Η παρουσία της στο κινηματογράφο
ξεκινά το 2000 στο σάουντρακ της ελληνικής ταινίας «Safe sex», στο οποίο
τραγουδάει η Αλέξια το τραγούδι «Put the Blame on Mame», γνωστό από την Ρίτα
Χέιγουρθ στην ταινία «Τζίλντα» αποδίδοντάς το εκπληκτικά.Την ίδια χρονιά
συμμετέχει στο δίσκο με τα τραγούδια της ταινίας του Κώστα
Δημητρίου «The Road to Ithaca» (Ο δρόμος για την Ιθάκη). Μια Κυπριακή παραγωγή με θέμα την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974 και τα επακόλουθα της. Δέκα χρόνια
μετά θα την δούμε ως ηθοποιό στις ταινίες μικρού μήκους «As a lastresort» και «Sacred Whispers».
Από εκεί και μετά η Αλέξια θα
συνεχίσει τη πορεία της στο χώρο της μουσικής γράφοντας τραγούδια, στίχους και πεζά.
Παρότι έχει στοιχειώσει με τις ποπ μελωδίες της στη μουσική συνείδηση του
κόσμου, δεν αρνήθηκε ποτέ τα πρώτα μουσικά της βήματα. Από ποπ περσόνα,
μεταμορφώθηκε σε ντίβα της τζαζ και τελικά σε μια μεγάλη κυρία του πενταγράμου. Έχει
συνεργαστεί με σπουδαίους μουσικούς του 20ου αιώνα ενώ σήμερα δηλώνει μουσικός
με μία ιδιαίτερη σχέση προς την τζαζ μουσική αλλά και γενικότερα με τον
φωνητικό αυτοσχεδιασμό.
ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ. ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ. ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου