Εμβληματική Θεατρίνα της Επιθεώρησης, η Σπεράντζα Βρανά, σημάδεψε μια ολόκληρη εποχή με το ταλέντο της αλλά και με τον κοφτερό δημόσιο λόγο της.
Από αστική οικογένεια, έμεινε ορφανή πολύ μικρή ενώ τα δύσκολα χρόνια της Κατοχής τη βρίσκουν στον τόπο καταγωγής του πατέρα της, το Μεσολόγγι, να μεγαλώνει με μια θεία της.
Από εκεί ξεκινά και η καριέρα της, όταν εξαιτίας ενός έρωτα η Σπεράντζα θα ακολουθήσει ένα μπουλούκι και θα βγει στο θέατρο. Με την ιδιότυπη ομορφιά της, το σεξαπίλ και τη βαθιά εκφραστική μορφή της θα καθιερωθεί στο δύσκολο και απαιτητικό είδος της επιθεώρησης.
Τότε στα πρώτα της βήματα αλλάζει και το όνομα της, και από Ελπίδα Χωματιανού γίνεται η Σπεράντζα Βρανά. Η ζουμέρη ντίβα του Θεάτρου. Φυσικά ως πανέξυπνη που ήταν μετέφερε και στη μεγάλη οθόνη τον επιθεωρησιακό τύπο της αλανιάρας. Βέβαια σε αυτό τη βοήθησαν οι σεναριογράφοι και οι σκηνοθέτες με τους οποίους συνεργάστηκε στον κινηματογράφο. Η πρώτη κινηματογραφική της εμφάνιση έγινε το 1949 με την κωμωδία του Νίκου Τσιφόρου "Έλα στο Θείο". Θα ακολουθήσουν οι ταινίες: ¨Κάλπικη Λίρα", "Η Ωραία των Αθηνών", "Το Σωφεράκι", "Αδέκαροι Ερωτευμένοι", "Ο Σκληρός Άνδρας", "Η Εύα δεν αμάρτησε" και άλλες. Η τελευταία της εμφάνιση έγινε το 1999 στην κωμωδία "Safe Sex".
Πέρα από το αναμφισβήτητο υποκριτικό της ταλέντο η Σπεράντζα ερμήνευσε πολλά τραγούδια τόσο στο θέατρο όσο και στον κινηματογράφο. Μάλιστα στα πρώτα της βήματα κάποιοι της είχαν προτείνει να ασχοληθεί με το τραγούδι και να αφήσει το θέατρο. Εκείνη μαγεμένη από την υποκριτική τέχνη αρνήθηκε αλλά συνέχισε να τραγουδά σε κάποια θεατρικά νούμερα. Στον κινηματογράφο ερμήνευσε το "Μάμπο Μπραζιλέρο" και τη "Βαλίτσα" του Γιώργου Μουζάκη, στην Ωραία των Αθηνών", το "Απόψε είσαι για φιλί" του Γιώργου Μητσάκη, στην κωμωδία "Γλέντι, Λεφτά κι Αγάπη", το "Νταμ - Ντίμπι - Νταμ" του Μπάμπη Μπακάλη στην ταινία "Οι Κληρονόμοι του Καραμπουμπούνα" και το "Μάμπο" των Λυκούργου Μαρκέα και Θάνου Σοφού στο φιλμ "Αδέκαροι Ερωτευμένοι". Τραγούδια που σφραγίστηκαν για πάντα από μια γυναίκα Θρύλο!!!
Από αστική οικογένεια, έμεινε ορφανή πολύ μικρή ενώ τα δύσκολα χρόνια της Κατοχής τη βρίσκουν στον τόπο καταγωγής του πατέρα της, το Μεσολόγγι, να μεγαλώνει με μια θεία της.
Από εκεί ξεκινά και η καριέρα της, όταν εξαιτίας ενός έρωτα η Σπεράντζα θα ακολουθήσει ένα μπουλούκι και θα βγει στο θέατρο. Με την ιδιότυπη ομορφιά της, το σεξαπίλ και τη βαθιά εκφραστική μορφή της θα καθιερωθεί στο δύσκολο και απαιτητικό είδος της επιθεώρησης.
Τότε στα πρώτα της βήματα αλλάζει και το όνομα της, και από Ελπίδα Χωματιανού γίνεται η Σπεράντζα Βρανά. Η ζουμέρη ντίβα του Θεάτρου. Φυσικά ως πανέξυπνη που ήταν μετέφερε και στη μεγάλη οθόνη τον επιθεωρησιακό τύπο της αλανιάρας. Βέβαια σε αυτό τη βοήθησαν οι σεναριογράφοι και οι σκηνοθέτες με τους οποίους συνεργάστηκε στον κινηματογράφο. Η πρώτη κινηματογραφική της εμφάνιση έγινε το 1949 με την κωμωδία του Νίκου Τσιφόρου "Έλα στο Θείο". Θα ακολουθήσουν οι ταινίες: ¨Κάλπικη Λίρα", "Η Ωραία των Αθηνών", "Το Σωφεράκι", "Αδέκαροι Ερωτευμένοι", "Ο Σκληρός Άνδρας", "Η Εύα δεν αμάρτησε" και άλλες. Η τελευταία της εμφάνιση έγινε το 1999 στην κωμωδία "Safe Sex".
Με τον Κώστα Χατζηχρήστο σε σκηνή από την ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη "Ο Σκληρός Άνδρας"(1961). |
ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ. ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ. ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου