Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Το Τραγούδι της ημέρας: Μικρή Ντιλάιλα

Το Τραγούδι της ημέρας
Μικρή Ντιλάιλα - Τέρης Χρυσός
Μουσική: Les Reed - Barry Mason
Στίχοι: Λευτέρης Κογκαλίδης
από δισκάκι 45 στροφών (1968)

Ο Τέρης Χρυσός (κατά κόσμον Λευτέρης Χρυσόγελος) είναι μια από τις σημαντικότερες φωνές του ελαφρού τραγουδιού. Στην πολύχρονη καριέρα του απέσπασε βραβεία σε διάφορα Φεστιβάλ Τραγουδιού ενώ συνεργάστηκε με σπουδαίους μαέστρους και συνθέτες, χαρίζοντας στο κοινό του μεγάλες επιτυχίες. Γεννημένος στις 26 Σεπτεμβρίου στην Πόλη κατάφερε να διαγράψει μια σημαντική καριέρα. Μεγάλωσε έχοντας δύσκολα παιδικά χρόνια. Ήρθε στη Θεσσαλονίκη σε ηλικία 20 ετών όπου και τον ανακάλυψε ο Άλκης Στέας. Το 1963 στο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης κερδίζει το πρώτο βραβείο ερμηνεύοντας το "Πέταξε Ένα Πουλί" του Κώστα Κλάββα. Θα ακολουθήσουν μεγάλες επιτυχίες που θα τις ηχογραφήσει σε δίσκους 45 στροφών. Ανάμεσα τους τα: "Τώρα Πια", "Τάκα - Τάκα - Τα", "Μύλος η Καρδιά μου" και άλλα.
Η "Μικρή Ντιλάιλα" είναι διασκευή του διάσημου τραγουδιού ''Delilah". Στιχουργοί ήταν οι Barry Mason (John Barry Mason) και ο Sylvan Whittingham, ενώ το μελοποίησε ο Les Reed (Leslie David Reed), ο οποίος συνέβαλε επίσης στον τίτλο και το θέμα του τραγουδιού. Ηχογραφήθηκε,  πρώτη φορά σε δίσκο 45 στροφών, από τον P.J. Proby στα τέλη Νοεμβρίου του 1967. Ο Proby μισούσε το τραγούδι και αρνήθηκε να το συμπεριλάβει σε άλμπουμ του !!!!! Έτσι ο Les Reed το έδωσε στον Ουαλό τραγουδιστή Tom Jones τον Δεκέμβριο του 1967, και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Στην ελληνική διασκευή τους στίχους έγραψε ο Λευτέρης Κογκαλίδης.

ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ. ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ. ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ.

Στίχοι:


Μόνος μου ήμουν και ήθελα να `μαι κοντά σου, 
είδα το φως να ανάβει και είμαι μακριά, 
είσαι για μένα τα όνειρά κι η χαρά μας
που παίρνουν φτερά.

Μα, μικρή Ντιλάιλα, μόνο εσύ, Ντιλάιλα, 
θα πονάς για ό,τι κι αν μου συμβεί, 
όλες τις λύπες μπορείς να τις σβήσεις εσύ.

Κάθε πρωί με τον ήλιο κοιτώ τα μαλλιά σου, 
με τον αγέρα ανεμίζουν και φέρνουν κοντά, 
τον στεναγμό μου θα τον ακούσεις να λέει τρελά, 
σ’ αγαπώ.

Μα, μικρή Ντιλάιλα, μόνο εσύ, Ντιλάιλα, 
την καρδιά που μου `κλεψες μια βραδιά, 
σ’ εσένα θ’ ανοίγει, γι’ αυτό, ποτέ να μην ξεχνάς.

Είσαι για μένα τα όνειρά κι η χαρά μας
που παίρνουν φτερά.

Μα, μικρή Ντιλάιλα, μόνο εσύ, Ντιλάιλα, 
θα πονάς για ό,τι κι αν μου συμβεί, 
όλες τις λύπες μπορείς να τις σβήσεις εσύ, 
όλες τις λύπες μπορείς να τις σβήσεις εσύ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ