Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2018

Το τραγούδι της ημέρας: Στα Χείλη μας ακόμα το φιλί

Το τραγούδι της ημέρας
Στα Χείλη μας ακόμα το φιλί - Μιχάλης Βιολάρης
Μουσική: Λίνος Κόκοτος
Στίχοι: Αργύρης Βεργόπουλος
από το άλμπουμ "Οι Ώρες" (1969)

Ένα από τα καλύτερα άλμπουμ της Ελληνικής δισκογραφίας. Στην επανέκδοση του το 1995 ο Λίνος Κόκοτος γράφει: "...Είχα κάνει σε μικρό δισκάκι το Μικρό Παιδί με τον Γιώργο Ζωγράφο, ο οποίος και με είχε πρωτακούσει να παίζω τραγούδια μου μια βραδιά στις Εσπερίδες και με πήγε στον Αλέξανδρο Πατσιφά. Δεν ήταν πολύς καιρός που είχα τελειώσει το γυμνάσιο. Τους στίχους, μάλιστα, αυτού του τραγουδιού μου τους είχε φέρει ο πατέρας μου από έναν οικογενειακό μας φίλο, τον Αργύρη Βεργόπουλο. Το τραγούδι έκανε επιτυχία. Ακολούθησε το ένα Μαχαίρι, πρώτα σε μικρό δισκάκι και μετά σε προσωπικό δίσκο του Γιάννη Πουλόπουλου, και το Τούτο το Πρωί, σ’ ένα δίσκο του Μιχάλη Βιολάρη. Και τα δύο σημείωσαν μεγάλη επιτυχία. Έτσι λοιπόν ο Πατσιφάς μου πρότεινε να κάνουμε ένα μεγάλο δίσκο. Τους τραγουδιστές τους είχαμε αποφασίσει από την αρχή. Ήταν οι τρεις που είχαν πει τα πρώτα μου τραγούδια. Ανάμεσα στα τραγούδια όμως υπήρχαν δύο, το Κόρη του Γιαλού και Κοιμάσαι στο γυαλό, που ένιωθα ότι δεν ταίριαζαν σε καμία από τις γυναικείες φωνές της LYRA. Εκεί είχαμε κολλήσει λίγο. Ως τη μέρα που ο Πατσιφάς μου μίλησε για μια καινούρια τραγουδίστρια που ήθελε να προωθήσει. Κλείσαμε ένα ραντεβού, συνάντησα τη Ρένα Κουμιώτη και μόλις μου ψιθύρισε κάτι, αισθάνθηκα ότι τα τραγούδια μου βρήκαν τη φωνή τους…"
ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ. ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ. ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΒΙΝΤΕΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ.

Στίχοι:
Βούλιαξα στη σιωπή
σαν τα καράβια σ’ αφρισμένο πέλαγο
χάθηκα το πρωί
σαν τα πουλιά στου δάσου τα φυλώματα
και δίψασα πολύ
κι ως έσκυψα να πιω εστέρεψε η πηγή
Στα χείλη μας χλωρό ακόμα το φιλί
έλα ν’ αγαπηθούμε σε μια βουνοκορφή
η άνοιξη τραγούδι ο ήλιος στην αυλή
έλα ν’ αγαπηθούμε σε μια βουνοκορφή
Έσβησε η φωνή
σαν το κερί που σβήνει από τον άνεμο
έμεινες μοναχή
σαν ένα αστέρι που έχασε τη λάμψη του
και δίψασες πολύ
κι ως έσκυψες να πιεις εστέρεψε η πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ